האם הבעיה במטען או בסוללה במחשב הנייד?

האם הבעיה במטען או בסוללה במחשב הנייד?

לעיתים אנו נתקלים במטען או בסוללה שלא פועלים, ולא יודעים מי מהם לא תקין. בואו נאבחן ביחד הבעיה:

  1. ראשית, חשוב לחבר את הנייד לחשמל בעזרת המטען ולוודא שהסוללה במקומה.

  1. ברוב המחשבים הניידים הקיימים, בעת חיבור המטען לחשמל תדלק נורת חיווי, המצביעה על כך שהמחשב מחובר לחשמל, במידה ואינה נדלקת, סביר להניח שיש בעיה במטען או שאינו שהכבל לא תקין או שמחובר כראוי.
  1. לאחר מכן יש לבצע הפעלה מסודרת למחשב בעזרת כפתור ההפעלה של המחשב.
  1. כאשר מערכת ההפעלה נטענת, ניתן לראות הסוללה נטענת באייקון הסוללה המופיע בסרגל הכלים התחתון. במידה והמטען מחובר והסוללה חוברה כראוי, צריכה להיות טעינה של הסוללה, במידה ואין הטענה סביר להניח שיש בעיה שצריך לאבחן.
  1. בזמן שהמחשב מחובר לחשמל, נתקו את הסוללה מהמחשב הנייד, אם המחשב ממשיך לעבוד, סימן שהשנאי/המטען פועל ברובו ותקין.
  1. יש לחבר שוב, היטב וכראוי, את הסוללה בחזרה וכעת לנתק את המטען מהחשמל, במידה והמחשב הנייד ממשיך לעבוד סימן שהסוללה עובדת כראוי, במידה והמחשב כבה, יש להניח שיש להחליף את הסוללה.
  1. בדיקה שניתן לבצע לשנאי/מטען של הנייד, זה בעזרת רב מודד, ולבדוק את מתחים שהוא מוציא. כאמור, לכל מטען יש מתחים שניתן למצוא בגב המטען. לפעמים ישנם חריגות במטענים כאשר מצד אחד המטען מפעיל את המחשב, אך, מצד שני אינו מבצע הטענה של הסוללה.
  1. ישנם מחשבים וסוללות שכאשר אורך החיים שלהם נגמר ואין אפשרות לבצע עוד הטענה, מערכת ההפעלה של חלונות מתריעה על כך, בדקו בהגדרות מערכת ההפעלה לקבלת מידע שכזה.

למרות ההסבר, במידה ואינכם מצליחים לאתר את הבעיה, אנו בבלאנס נשמח לבצע עבורכם את הבדיקה והאבחון. חשוב מאוד להצטייד במחשב הנייד, הסוללה והמטען בהם מתבצע השימוש היומיומי במחשב כדי לאפשר לנו לבדוק את כל האביזרים ולספק אבחון מקצועי ומדויק.

שאלות נוספות בנוגע לתקלות של סוללות:

סוללת הנייד לא נטענת
יש לקחת בחשבון שאורך חיי סוללה של מחשב נייד עומד כיום על שנתיים עד שלוש, מעבר לזה סביר להניח שיש צורך בהחלפת הסוללה של המחשב, ניתן להגיע אלינו ואנו נבצע לך בדיקה מקיפה בה ניתן לדעת בוודאות האם הסוללה של המחשב הנייד נטענת או לא.

סוללת הנייד נגמרת מהר
במידה והתבצע הטענה של הסוללה אך היא מסתיימת במהירות יש להניח שהיא ישנה ויש להחליפה, כמובן שמומלץ מאוד להגיע אלינו לאבחון מוקדם.

במידה והגעת למסקנה שהסוללה שברשותך אינה תקינה ויש צורך בחדשה, אנו בבלאנס נשמח לעזור לך,  ברשותנו מגוון רחב וגדול של סוללות מקוריות למחשבים ניידים.

שאלות נוספות בנוגע לתקלות של מטענים:

המטען של הנייד לא עובד
מומלץ לבדוק את כל החיבורים של המטען ואפילו את השקע חשמל בקיר לפני שמגיעים להחלטה וודאית שהמטען אינו עובד. 

המטען של הנייד מתחמם
שנאי/מטען הינו ספק כוח המתחמם מטבעו, חשוב להבדיל בין מטען שמתחתם בצורה סטנדרטית לבין מטען שמתחמם בצורה מופרזת. במידה והמטען לוהט אנו ממליצים לפנות למעבדה שתבדוק את הנושא או להגיע אלינו עם המטען בשביל שנוכל לאבחן זאת בצורה טובה ונכונה . כמובן שמומלץ להביא גם את המחשב הנייד במידה והינכם מעוניינים לבצע בדיקה שכזו. 

המטען של הנייד מצפצף
כל הודעה או צפצוף מהשנאי מתריע על תקלה שמתרחשת בו, מומלץ מאוד לבדוק בהגדרות והוראות היצרן מה אומר הדבר וכיצד להתמודד איתה בצורה נכונה וטובה.

במידה והגעת למסקנה שהמטען שברשותך אינו תקין ויש צורך בחדש, אנו בבלאנס נשמח לעזור לך,  ברשותנו מגוון רחב וגדול של מטענים מקוריים למחשבים ניידים.

 


דילוג לתוכן