סיבות בעד ונגד מעבדי דור עשירי של אינטל במחשב נייד

סיבות בעד ונגד מעבדי דור עשירי של אינטל במחשב נייד

בעד: חדש יותר

שבבי Ice Lake מהדור ה 10 של אינטל חדשים ומהירים יותר.

נגד: יקר מאוד יחסית

מחשבים ניידים מהדור השמיני הם עדיין הבחירה הטובה ביותר כרגע . עדיין המחירים מהדור העשירי גבוהים מה גם שה RAM החדש LPDDR4X יוסיף גם לעלות.

בעד: מהיר יותר ליישומים

לדברי אינטל, ליבות ה- Sunny Cove בשבבי הדור העשירי הן מהירות, רחבות יותר ומגדילות בעצם את הוראות השעון (ה (IPC בכ 18% לעומת הליבות ששימשו לשבבי הדור השמיני . הוסיפו לזה תכונה חדשה של כוונון דינמי 2.0 המנהלת בצורה יעילה יותר את יכולת ה Turbo Boost ושבבי הדור העשירי הולכים בקלות להעלות את השבבים הקודמים למרות שהם פועלים במהירויות שעון נמוכות במקצת.

נגד: לא כל כך הרבה יותר מהר

שבבי הדור העשירי יהיו מהירים יותר, אך כנראה שלא יספיקו עבור רוב האנשים להבחין בהבדל . ביצועי ה AI החדשים מציעים יתרון רק באפליקציות שיכולות להשתמש בו . הקידוד יהיה הרבה יותר מהיר רק אם התוכנה תומכת בכך. זו לא הקפיצה הקוואנטית שראינו עם השינוי ממדור 7 למדור 8, שם הוכפלה כמות ליבות המעבד.

בעד: Thunderbolt 3 ו Wi-Fi 6

אינטל אמרה שהיא כללה את Thunderbolt 3 במעבדי הדור העשירי שלה. בפני יצרני מחשבים ניידים עומדת האפשרות להוסיף בקר Thunderbolt 3 נפרד מבית אינטל. כולל Wi-Fi 6 תקן הרשת האלחוטית שנקרא בעבר 802.11 התקן החדש אמור לתת יותר מהירות עם ג’אגלינג טוב יותר של מספר מכשירים.

נגד: ניידים מהדור השמיני הם פשוט טובים יותר

מעבדי הדור העשירי של אינטל מביאים יתרונות חדשים, אך המחשבים הניידים הנוכחיים מהדור השמיני הם ממש טובים . הם כל כך טובים שהמעבר לדור העשירי הולך להיות מצטבר עבור רוב האנשים. אלא אם כן תמיד חייבת להיות לך החומרה החדשה ביותר, וקנייה של מעבדי הדור השמיני של ימינו אינה טעות.

בעד: תומך בזיכרון מהיר יותר

תמיכה ב LPDDR4X RAM שיפור כ- 50 אחוז יותר רוחב פס זיכרון (בעיקר לביצועי משחקים)

נגד: קשה להשיג ניידים מהדור העשירי

ישנם שני סוגים של השקות מעבד מהסוג שבו נראה כי המעבד החדש מחליף את הדגם הקודם בן לילה, שניהם חיים זה לצד זה בהרמוניה הרבה זמן . אם אתה צריך לקנות היום מחשב נייד לעבודה או ללימודים, הרבה יותר משתלם לרכוש מחשב נייד טוב מהדור השמיני.

בעד: מהיר משמעותית למשחקים

אינטל אומרת כי הגרפיקה החדשה במעבדי הדור העשירי יכולה להגיע לביצועים של אחד teraflop ומסוגלת למשחק 1080p עם תמיכה ב VESA Adaptive Sync. ומחשבים ניידים גם לא יזדקקו ל DRAM מוטבע כדי להשיג את ביצועי הגרפיקה הגבוהים ביותר

נגד: מחשב נייד זה עדיין לא מחשב למשחקים

ביצועי גרפיקה על ליבות הדור העשירי החדש הם אכן צעד גדול קדימה עבור גרפיקה משולבת . תמיכת סנכרון אדפטיבית מסייעת גם על ידי החלקה של קצב פריימים פחות אידיאלי. למרבה הצער, השיפורים הגדולים האלה לא אומרים שמחשבים ניידים מדור 10 יכולים פתאום לשחק. רחוק מזה.

 

_________________________________________________________
מרוצה מהמאמר שלנו? נשמח לקבל ממך 5 כוכבים ומספר מילים  מכאן


דילוג לתוכן