תהליך האפיון לאתר אינטרנט

תהליך האפיון לאתר אינטרנט

לשם מה בונים את האתר? יש להבין מה הרעיון הכללי של האתר, מה האיכויות שלו והיתרונות שלו, קהל היעד ומה הן מטרותיו. זאת בדרך כלל עושים בשיחה בין בעל האתר ובעלי המקצוע שלנו, מה מיוחד בו ומה הוא מצפה מהאתר שלו. בשיחה זו כדאי להרחיב, היות והרבה פעמים מתברר שדברים שנראים לנו בראש כברורים, מתגלים כמורכבים ממה שחשבנו.

מה צריך שיהיה באתר? אחרי שמבינים את הרעיון הכללי, אפשר להתחיל לדבר על פרקטיקה. האם צריך שיהיה באתר חנות, בלוג או גלריה? האם האתר אמור להציג הרבה תוכן מורכב? כשאנחנו יודעים מה האתר צריך לכלול, אנחנו יכולים להתחיל לתכנן אותו ולגבש את המרכיבים השונים לכדי מוצר שלם.

איזו הרגשה תרצה שהגולש שיבקר באתר שלך יקבל? זאת שאלה נוספת שרצוי לשאול בשלב תכנון האתר, שעשויה להיות מורכבת וחמקמקה ביותר. ובכל זאת, ניתן לענות עליה לפחות חלקית. אתר ספורט ירצה לעורר בגולשים תחושה דינמית ורבת פעילות. אתר המוכר חופשות ירצה לעורר תחושת אקזוטיות ואתר שמציג אמנות ירצה כנראה לעורר רגש ומחשבה בגולשים. השאלה הזאת חשובה כי הרגשות הרצויים יכווינו אותנו לאורך שלב התכנון והביצוע בבחירת הפרמטרים השונים של האתר.

מה יהיה מבנה האתר האופטימלי? כאן אנחנו מגיעים לתחילת תהליך הביצוע. אחרי שענינו על השאלות הקודמות לעומק, נוכל לדעת מה צריך להיות באתר, איפה כל אלמנט יושב, ואיך הכל משתלב ביחד לתמונה אחידה של אתר שלם. נבין איפה יהיו תמונות והיכן יכנסו הטקסטים, ונכין “שלד” ראשוני של האתר.

איך כדאי לסדר את התוכן באתר? עכשיו מסדרים את הכל בקטגוריות, ובתת-קטגוריות. התוצר של השלב הזה הוא “מפת אתר” שמורה לנו לאיזה קטגוריה יכנס תוכן עכשיו ובעתיד, אילו עמודים ותפריטים יהיו ולאן יקשר כל אחד מהם. מפת אתר מסודרת חשובה כדי לשמור על האתר מאורגן, נגיש וזורם.

מה הן מילות המפתח? כבר בשלב הזה מומלץ מאוד לחשוב על קידום האתר במנועי החיפוש בעתיד. מחקר של מילות המפתח הרלוונטיות לנושא האתר, הכנסתן לתפריטים ולשפה שבה האתר מדבר. המחקר יקל מאוד על קידום האתר בעתיד.

באיזה פלטפורמה לבנות את האתר? פלטפורמות כגון ג’ומלה, וורדפרסס, אופן-כארד, פרסטשופ, דרופל, מג’נטו וכיו”ב

“מהי התבנית המתאימה לאתר”? נשמח לעזור לכם להחליט בתבונה לגבי בחירת תבנית ממגוון קיים או לפי עיצוב ייחודי.

 

שאלון אפיון אתר


דילוג לתוכן