מדריך – סוללה במחשב הנייד

מדריך – סוללה במחשב הנייד

הסוללה של המחשב הינה חלק מרכזי מכוון שהיא מאפשרת לנו לעבוד ללא חיבור לחשמל , כאשר הסוללה אינה תקינה איכות המחשב יורדת והעבודה הופכת למעצבנת כאשר חייבים להיות מחוברים לחשמל תמיד או שהמחשב נכבה לאחר זמן עבודה קצר מכוון שהסוללה לא מחזיקה מעמד

הסוללות הנפוצות ביותר למחשבים ניידים הן סוללות ליתיום יון , סוללה בנויה ממספר תאים שביחד יוצרים את המתח הדרוש להפעלת המחשב , כמובן שהתאים נמצאים בתוך האריזה מפלסטיק בהתאמה למחשב שהסוללה מיועדת אליו .

חוץ מהמארז והתאים יש בסוללה את ה”מוח” של הסוללה אשר אחראי לקשר עם המחשב והוא זה שמודיע לנו על מצב הטעינה של הסוללה התרוקנותה וגם אחראי על הטעינה .

ברוב המחשבים הניידים היום מותקנת תוכנה אשר אחראית על מצב הסוללה ותראה לנו בדיוק רב את מצב הסוללה ואף ניהול צריכה .

טעינת סוללה חדשה

סוללות ליתיום יון מגיעות בד”כ טעונות חצי או מלא , רובנו מניסיון העבר עם סוללות ישנות מכירים את הצורך לטעון את הסוללה למספר שעות בפעם הראשונה , בסוללות ליתיום אין צורך לטעון טעינה מלאה בתחילת העבודה איתה , אך מומלץ לבצע פריקה מלאה של הסוללה לפני ההטענה בפעמים הראשונות .

 

סוללות ליתיום מחזיקות מספר שנים ואינן מתכלות במהירות , חשוב לזכור שהסוללות אינן מסומנות בתאריך כל שהוא לא ייצור ולא תפוגה .

 

בד”כ הסוללה תהיה טעונה במצב חלקי כאשר תשתמשו בה בפעם הראשונה במידה והסוללה תגיע פרוקה לחלוטין אזי היא ישנה יותר אך הדבר לא יעיד על כך שהיא לא תקינה .

 

סוללת ליתיום בתנאי אחסנה במידה והיא תקינה לא אמורה לפרוק עצמה לחלוטין אך היא תאבד אחוז מסוים מן הטעינה , במידה והסוללה לא בשימוש והיא פורקת לחלוטין הדבר מעיד על כך שהסוללה לא תקינה .

 

סוללה למחשב נייד – חיבור לחשמל

רובנו עובדים עם המחשב כאשר הוא מחובר לחשמל וגם כשאנחנו לא עובדים איתו אנו מחברים אותו לחשמל על מנת שתמיד תהיה לנו סוללה מלאה .

 

כאשר הסוללה מלאה ומחוברת לחשמל הדבר גורם לה להתחמם ובנוסף המחשב עצמו מתחמם הדבר פוגע בסוללה ומקצר את הספק הסוללה בצורה משמעותית . אורך חיי סוללת ליתיום מתקצר בצורה משמעותית כשהסוללה באה במגע עם חום .

 

המלצות לפתרון בעיות סוללה במחשב נייד

1 . אחת לשבוע לבצע פריקה של הסוללה ולאחר מכן הטענה מחדש .

2 . לעבוד עם המחשב ללא סוללה כאשר הוא מחובר לחשמל

3 . כאשר אתם לא משתמשים בסוללה אחסנו אותה במצב של חצי טעינה .

4 . הטעינו את הסוללה בטמפרטורה שלא תעלה על 32 מעלות ובכך תשמרו על איכות הסוללה .

5 . שימרו על הסוללה גם מטמפרטורה נמוכה מתחת לעשר מעלות הדבר יכול לגמור את הסוללה לגמרי .

 

כל הפעולות האלו יאריכו את חיי הסוללה במחשב הנייד וימזערו את הפגיעה בהספק הסוללה . ובמידה והסוללה מספקת זמן עבודה קצר מהרגיל זה הסימן להחליף את הסוללה בסוללה חדשה .

 

מומלץ לקנות סוללה מקורית לפי דגם המחשב שלכם ולא לחפש תחליפים מכוון שהבדלי המחירים כיום הם מזעריים.

 

טיפ קטן לסיום , כאשר הסוללה לא עובדת או נטענת נתקו אותה מן המחשב והחזירו אותה. הדבר עושה פעולה בסגנון “רענן” למעגל החשמלי של מוח הסוללה .

 

 


דילוג לתוכן